Basit Forum


Tüm Mesajlar Görüntüleniyor › Ziyaretçi Defteri

Lütfen Giriş Yap veya Kayıt Ol!

Ziyaretçi Defteri Arşivi

Ara

  • Aç kediler ülkesi


    RAHMETLİ dedemin "kedi" ve "ev" kavramları üzerine kurulmuş bir dörtlemesi vardı:

    1) Tok evin tok kedisi, 2) Tok evin aç kedisi, 3) Aç evin tok kedisi, 4) Aç evin aç kedisi.

    Dedem varlıklı bir insan değildi. Rumeli göçmeni idi. Samsun’a geldikten sonra hayatını marangozluk yaparak kazanmaya çalışmıştı.

    Ona göre en iyi kediler, "tok evin tok kedileri" idi. Onlar tok evlerde doğru ahlakla yetişirler ve hayatı tokgöz olarak yaşarlardı. Şükretmeyi, paylaşmayı ve bağışlamayı bilirlerdi.

    "Tok evin aç kedileri" bir türlü doymayı bilmeyen, ne verirsen fazlasını isteyen, yüzsüz ve bulaşık kedilerdi. Şımarık ve arsız olurlardı.

    "Aç evin tok kedileri", aç evlerde yaşamalarına rağmen aldıkları doğru terbiye ile azla yetinmeyi, başkalarını kıskanmamayı, hazmetmeyi bilirlerdi. Doğruluk peşinde giderlerdi.

    "Aç evin aç kedileri" ise dedeme göre kedi neslinin en kötü örnekleri idiler. Aç evden geldikleri için hep mağduriyet kisvesi taşırlar, geçmişte çektiklerini gözlere batırarak her şeyi kendilerinde hak bilirlerdi. Bir türlü doymazlar, her türlü desiseyi mubah görürler, her türlü saldırganlığı hak addederlerdi. Arsız ve yüzsüz olurlardı.

    Dedem bize "aç ev" bıraktığını ama Allah’tan "tok kediler" olmamızı niyaz ettiğini söylerdi.

    * * *

    Üzülerek görüyorum ki bu ülkenin siyasileri hemen her dönem ya "tok evin aç kedileri" ya da "aç evin aç kedileri" taifesinden geliyorlar.

    "Tok evin tok kedileri" ya siyasete girmiyorlar, ya da siyasette tutunamıyorlar. Zira, yalan söyleyemiyorlar, esip gürleyemiyorlar, yüzsüzlük edemiyorlar. "Aç evin tok
    Tarih: 01 Şubat 2010 00:12 Ekleyen:
  • "Entellektüel Fahişe" hiç duymamıştım doğrusu bugüne kadar.Olsaolsa herhalde postmodern çağın meslek hastalıklarından biri olsa gerek.
    Tarih: 01 Şubat 2010 00:06 Ekleyen:





  •                      Çayylu Metro -(Su)

    Metrobüs sisteminin altyapı maliyeti metro ve benzeri toplu taşıma sistemlerinden çok daha ucuz olduğundan
    eğer metromuz yapılamayacak ise metro için yapılan  tunellerin içine ray döşeyip büyükşehir belediyesini ek bir külfete sokmak yerine ; anılan tunellerin içine birinci sınıf asvalt döküp metrubus çalıştıralım mı dersiniz ????

    Metrobuslerin temel olarak kendine ait özel bir şeridi olduğu için trafikte hızlı hareket edebilmektedir. Metrobüslerin tercihli yollarla karşılaştırıldığında bazı önemli farklı özellikleri bulunmaktadır.

    Bunlar   ;
    Duraklar arası mesafe diğer otobüs sistemlerine göre uzundur.
    Duraklar ön ödemelidir. Yani yolcu durağa girerken ödeme yapmaktadır. Otobüsün ödeme için beklemesi bu surette önlenmektedir.
    Metrobüs yollarında genelde tek bir hat çalışmaktadır.
    Yolcular tüm kapılardan iner ve binerler.
    İniş binişlerin kolaylıkla yapılması ve zaman kaybedilmemesi için durak platformu ile otobüs giriş yükseklikleri aynıdır ve merdivenle çıkış yoktur.
    Kullanılan araç yolcu kapasitesi daha yüksektir.
    Bu hatlarda çift katlı veya düşük kapasiteli araçların kullanılması doğru değildir.
    Bu özellikler nedeni ile sistemden yararlanan yolcu sayısı diğer otobüslü istemlerden daha yüksektir. Yolculuklar daha hızlı gerçekleştirilmektedir.

    Araçlar ise standart otobüslerden daha fazla yolcu kapasitesine sahip, daha konforlu ve trafik sorunu olmadığı için çok daha hızlıdr




                           Çayyolu Metrosu Tunel İşledmesi
    Tarih: 01 Şubat 2010 00:06 Ekleyen:
  • ÇAYYOLUMMMMMM;
    çayyolum.com internet sitesini hazırlayan,sunan ve bugünlere kadar gelmesinde emeği geçen tüm yetkilileri kutluyorum, Çayyolu-Ümitköy-Yaşamkent hattında ikamet eden vatandaşların sosyal paylaşım sitesinin sorunlarımıza çare olmasını insanların yaşadıkları çevre ve topluma karşı vatandaşlık vazifelerini;çevresinde gördükleri eksiklikleri, noksanlıkları ve güzellikleri bu ortamda paylaşması ve hızlı güvenli bir şekilde yazıya dökebilmesi ne güzel değil mi?
    Evet ; bu siteyi ziyaret edenler sizler de birkaç satır yazın, olmadı dergimize yazın.
    Bilgilerinizi paylaşın ,PAYLAŞMAK GÜZELDİR...

    NE DEMİŞ ŞAİR;

    BEN YANMASAM SEN YANMASAN BİZ YANMASAK NASIL ÇIKAR KARANLIKLAR AYDINLIĞA..

    Sağlıcakla kalın.
    Tarih: 30 Ocak 2010 23:48 Ekleyen:
  • çayyolu metrosu -yer-6 tünelinde ;
    sadece istihkam çalışmalarının bitirilmesi ,bununla birlikte ulaştırma çalışmalarının ise askıya alınmasının arkasında başka  bir şeyler aramak  lazım  !!!
    Mesela  metroda raylar döşeli olsaydı  ;
    pisikolojik harekat icabı çağlayandan ortaya çıkıp  kimseye görünmeden yeraltı tüneline giren  ve  son durak bakanlıklar durağından yukarı çıkan tankların üzerine çıkmayı acaba kim hayal edebilirdidi.


                         BORİS YELTSİN  !!!


    Tarih: 30 Ocak 2010 23:45 Ekleyen:
  • MET-RO' MUZ BİR BAŞKA BAHARA KALDI;

    Metromuzun Belediye tarafından yapılamayacığını ve Bu işin Ulaştırma Bakanlığına havale edildiğini yazmıştım ve şimdi Metro yapım işini Sayın Binali beyin üstlendiğini duyduk.
    Artık bir sonraki seçimlerde Ümitköy Köprüsünün yanındaki beleş reklam panosuna Metronuzu ben bitireceğim diye reklam veren bir kaç Belediye Başkan adayı da daha gelir geçer bu Ankara'dan.
    Ama söz bir kere verilir, yapamayacağın işin sözü verilmez.
    Bakalım Seçimlerde kaç kişi bu Metronun altında kalacak
    Daha çoook su götürür bu metronun tünelleri.

    Teklifimi yineliyorum; Çıkın Metronun bitirilmesi gereken para miktarını açıklayın METRO TAHVİLİ  bastırın Devlet güvencesi ile satışa sunun bakın Metronun parasını bir haftada toplarsınız. Kendi paramızla (Yabancılara el açmadan) Merkez bankası gibi para basan Metro Tahviline kim para vermez. Kapış Kapış satılacağına inanıyorum, Bir senede Metro bitiyor mu bitmiyor mu? O zaman görün...
    (Not: ulaşım sektörü çok kazançlı ve nakit çalışan bir sektördür. Bakın Metro gibi bir ulaşım aracının günlük binlerce kişiyi taşımasıyla sıcak-nakit para akışını ve miktarını akıllarınızdan bir geçirin nasıl böyle bir kazanç için bu Tahvillere para verilmez mi?)
    Tarih: 29 Ocak 2010 23:59 Ekleyen:
  • TELE-VİZYON KANALLARINDAKİ AYRIŞMA;

    ESKİDEN TÜM TELEVİZYON KANALLARINDAKİ HABERLERİ SEYREDERDİM VE HİÇ AYRIŞMA FALAN HİSSİ DUYMAZDIM AMA ŞİMDİ BİR S-YOLU, BİR A-TV DİYE TELE-VİZYONLARDA HABER SEYREDİP TE RAHATSIZ OLUYORUM DİYENİMİZ YOK GİBİ.
    BU GÜN A-TV 'DE HABER SEYREDİYORUM; HER ZAMANKİ GİBİ SİLAHLI KUVVETLERİMİZLE İLE İLGİLİ KARALAMA HABERLER VERİLİRKEN ALTTA BİR FOTOĞRAF FOROĞRAFTA BULUNAN ASKERİ KIYAFETLİ RÜTBELİ SUBAYLARIN YÜZLERİ BUZLANMIŞ VÜCUTLARI VE KIYAFETLERİ HERKESİN ANLAYACAĞI GİBİ RESMİ KIYAFET(KARA-HAVA-DENİZ SUBAYLARININ RESMİ YANİ)SANKİ BİR GRUP CANİLERİN FOTOĞRAFI GİBİ GÖRÜNMESİ İSTENMİŞ VE İZLEYİCİLERE O İZLENİMİ VERMEK İSTİYORLAR.
    NE DEMEK BUNLAR BU AYRIŞMA NİYE NEDİR BU KİN NEFRET TÜRK MİLLETİ ASKERİYLE GURUR DUYAR, BU YAPILANLARLA SİLİKLEŞMİŞ BİR TSK GÖSTERİLMEK İSTENİYOR.AYIP BUNLAR BUNLARI YAPANLARA DUR DİYEN ÇIKMAYACAK MI?
    ÖZELLİKLE A-TV KARALAMADA ,S-YOLU TV' LE YARIŞIYOR BU KARALAMALARA ARTIK BİR SON VERİN LÜTFEN.
    Tarih: 29 Ocak 2010 23:57 Ekleyen:
  • çayyolundan istediği oy çıkmadı ya :)
    Tarih: 29 Ocak 2010 18:51 Ekleyen:
  • Tabela'dan da anlaşılacağı gibi tabela İ. Melih GÖKÇEK 'in çöküşünün resmidir....İnşallah bunu görür de kendine bir çeki düzen verir...
    Tarih: 29 Ocak 2010 12:50 Ekleyen:
  • Ankaralılar demirden daha sağlam galiba... Baksanıza Melih'in yalanlarına demir tabela bile dayanmadı ama Ankaralı dayanıyor... Bunlar tükenişin izleridir... Selamlar
    Tarih: 29 Ocak 2010 12:48 Ekleyen:
Lütfen Giriş Yap veya Kayıt Ol!